|
Echipa Manageriala:
Managementul Obstei SIBICENI este asigurat de o conducere colectiva alcatuita din Președintele Obștei și de Consiliul Director (în total 7 membrii).
Pentru o mai buna organizare interna a activitații au fost create patru comisii de specialitate, astfel:
- Secretariatul General;
- Comisia Juridică;
- Comisia Tehnică;
- Comisia Financiar-Contabilă.
Diagrama de relații a obștei poate fi vizionată aici.
Președintele Obștei Sibiceni are atribuții pe linia reprezentării oficiale a obștii în realțiile cu terții și asigură managementul general al acesteia.
Vicepreședintele Obștei Sibiceni are atribuții de suplinire a președintelui, atunci când acesta îi deleagă competențele, sau când este indisponibil din motive medicale sau de forță majoră.
1) Secretariatul General se ocupă cu probleme specifice cum ar fi: - redactarea proceselor-verbale ale ședințelor Adunării Generale, ale Consiliului Director, ale altor întruniri, verificări sau constatări;
- redactarea adreselor către organele statului cu care obștea intră în contact: Primăria Gura-Teghii, Ocolul Silvic Gura-Teghii, judecătorii, parchete, poliție, etc.;
- înregistrarea documentelor (cererilor, petițiilor, plângerilor, reclamațiilor) venite din partea membrilor asociației sau din afara acesteia;
- redactarea, gestionarea și înregistrarea documentelor (răspunsurilor) pe care obștea le emite către cei interesați;
- anunță și organizează ședințele Adunării Generale și a Consiliului Director;
- pregătește documentele necesare pentru buna desfășurare a întâlnirilor oficiale organizate de obște (adunări generale, ședințe de CD, vizite persoane intersate pentru colaborare cu obștea, etc.);
- anunță, întocmește documentele și organizează sesiunile de Licitație Publică (cu strigare fără preselecție) de vânzare masă lemnoasă;
- redactează dări de seamă periodice cu privire la activitatea conducerii obștei.
2) Comisia Juridică are următoarele atribuțiuni: - gestionează procesele cu terții ale Obștei Sibiceni (primesc citațiile, se prezintă în instanțe, țin evidența datelor și a locului în care au loc procesele, țin legătura cu apărătorii angajați, etc.);
- angajează avocați/aparători ai intereselor obștei acolo unde Consiliul Director a decis astfel;
- elaborează contractele comerciale pe care obștea le semnează cu terții (contractul de pază cu Ocolul Silvic Gura-Teghii, contractele de Vânzare-Cumpărare masă lemnoasă, contractele de Servicii Silvice (împăduriri), contractele de închiriere suprafețe obște, etc);
- elaborează documentația necesară licitațiilor de masă lemnoasă pe picior (condiții de eligibilitate, caiet de sarcini, documentele licitației, etc.);
- redactează documentatiile necesare licitațiilor de servicii silvice (împăduriri), respectiv: condiții de eligibilitate, caiet de sarcini, documentele licitației, etc.
- documentează și interpretează legislația cu impact asupra activității obștei:
- Legile asociațiilor: Ordonanța Guvernului nr.26/30.01.2000, Lege nr. 305/2008, Legea 34/2010 pentru completarea art. 7 din Ordonanta Guvernului nr. 26/2000;
- Legile Silvice: Legea 46/2008 - Codul Silvic cu completările sale, Legea 95/2010, OUG 41/2004, OUG 17/2005, HG 333/2005, OM 264/1999, HG 996/2008, HG 1227/2008, OM 545/2004, Legea 374/2006, OM 279/2001, OM 25/2009,HG 118/2010, Legea 427/2001, OUG 59/2000, HG 1009/2000, HG 242/2010, Legea 171/2010 - Stabilirea și sancționarea contravențiilor silvice;
- Mediu și domenii conexe: Legea 256/2006, OUG 195/2005, OUG 114/2007, OUG 164/2008, HG 112/2009.
3) Comisia Tehnica se ocupa cu urmatoarele activitati: - verifica marcările efectuate de Ocolul Silvic Gura-Teghii;
- stabilește persoanele care vor participa din partea obstei la actiunile de marcare si se ocupa de transportul acestora;
- verifica partizile în exploatare ale agentilor economici contractanti;
- convine asupra eșalonarii exploatarii partizilor cu agentii economici contractanți;
- asigură consultanță cu privire la stabilirea prețului de pornire pe metru cub la licitațiile de masa lemnoasa;
- asigura consultanță tehnica cu privire la întocmirea caietelor de sarcini si a contractelor de vânzare-cumpărare;
- asigură consultanță silvică la reprimirea parchetelor;
- caută material forestier de reproducere de buna calitate si agenti economici pentru realizarea lucrărilor de împadurire.
4) Comisia Financiar-Contabila are atributii în urmatoarele domenii: - urmareste încasarile rezultate din exploatarea masei lemnoase conform esalonarilor;
- anunta conducerea obstei de îndata ce constata abateri de la derularea contractelor comerciale;
- asigura relatia curenta cu banca;
- efectueaza platile curente catre terti (impozite - primarie, paza si servicii silvice - ocolul silvic, onorarii avocat, cheltuieli curente de administrare)
- elaboreaza un plan de economisire prin plasamente finaciare (depozite) ale veniturilor obstei în vederea asigurarii de venituri suplimentare;
- se ocupa de contabilitatea primara;
- constituie si gestioneaza fondul silvic de conservare;
- constituie si gestioneaza fondul social de ajutor mutual;
- elaboreaza statul de plata pentru distribuirea veniturilor silvice membrilor asociati;
- depune documentele justificative la organele fiscale ale statului (bilantul contabil, balanta, etc.)
- urmareste încadrarea veniturilor si cheltuielilor în limitele aprobate de adunarea generala.
|
|